מרפסת עם מעקות זכוכית

מעקות הם אביזר בטיחות חובה בכל מרפסת בכל מבנה ובכל גובה, אך אין זה אומר שאי אפשר להפוך את המעקה לאלמנט עיצובי יפה ומהודר. מגוון החומרים מהם ניתן לבנות מעקות הוא רחב וכולל עץ, אלומיניום, ברזל, אבן ועוד, אך בשנים האחרונות הפך מעקה הזכוכית לנפוץ יותר ויותר וזאת עקב היתרונות הרבים שלו.

יתרונות מעקה הזכוכית

אשליית מרחב. שקיפותו של מעקה הזכוכית יוצרת אשליה של מרחב ותחושה כי אין קירות הסוגרים סביב המרפסת. המרחב החיצוני נכנס לתוך גבולות הבית והופך לחלק ממנו. מעבר לכך, נעים לשבת במרפסת ולצפות בנעשה בחוץ ללא הפרעה של חומרים אטומים החוסמים את הנוף.

חדירת אור. הזכוכית השקופה אינה חוסמת את חדירת האור למרפסת וכך שומרת על פנים הבית מואר יותר באור טבעי של שמש.

מעקה זכוכית לבריכה

 

פריט עיצובי. מלבד חשיבותו של המעקה לבטיחות ותיחום שטח המרפסת, מעקה הזכוכית הוא פריט עיצובי לכל דבר. הוא עדין, מאוורר ומעניק מגע מודרני ומתוחכם ובשילוב עם ריהוט גן יפה יוצר מרפסת מושקעת, מיוחדת ומזמינה. מעבר לכך, מעקה הזכוכית תורם ליופי הכללי של הבניין ולמראה עשיר.

תחזוקה קלה. ניקוי מעקות הזכוכית קל ומהיר ואינו דורש חומרים מיוחדים ויקרים, צביעה וחידוש ואין צורך להחליפו כל כמה שנים. תהליך ההתיישנות של הזכוכית הוא איטי וזניח ולכן זו גם השקעה כלכלית חכמה ונכונה.

שיטות התקנה רבות. התקנת מעקה זכוכית יכולה להתבצע בשלוש דרכים שונות: התקנה עם מנטים שהם תופסני מתכת המעגנים את הזכוכית בנקודות לכל אורכו, הן כמעט ולא נראות לעין ולכן מראן אסתטי ויפה במיוחד, התקנה על עמודי נירוסטה או אלומיניום והתקנת מעקה זכוכית שתול מתחת לרצפות. היתרון בשיטות אלה הוא שקל להתאים את שיטת ההתקנה לכל מגבלה, צורך או דרישות מיוחדות של בעלי הבית או הקבלן.

התאמה לחלל הבית והמרפסת. הזכוכית מעצם היותה שקופה משתלבת בצורה מושלמת עם כל חומר, צבע או עיצוב הסובב אותה ואינה פוגמת במראה הכללי.

ידידותי לסביבה. מכיוון שזכוכית ניתנת למיחזור וחסינה לחום וקור קיצוניים היא נחשבת לחומר ידידותי לסביבה ועם העליה במודעות לבניה ירוקה, מעקה הזכוכית הוא הפיתרון האידאלי.

בטיחותי. זכוכית, למרות המראה העדין שלה, היא חומר חזק, בטוח ועמיד. דרוש כוח ולחץ כביר על מנת לגרום לזכוכית כזו להישבר. מכיוון שהזכוכית היא רבודה ובין השכבות ישנה שכבת פלסטיק, גם אם היא תישבר, היא לא תתנפץ לחתיכות קטנות וחדות כך שהיא בטיחותית במיוחד בסביבתם של ילדים. מעבר לכך, מכיוון שהיא חלקה וישרה, לא ניתן לטפס עליה או להכניס את הראש דרכה, אלמנטים משמעותיים מאד בבתים בהם ישנם ילדים קטנים. בבחירת מעקה המרפסת יש לוודא שגובהו מספיק על מנת להגן גם על מבוגרים מפני נפילה, במידה ולטעמכם המרפסת לא מספיק גבוהה ניתן לבצע הגבהת מעקות למרפסות דרך חברה מקצועית שמתמחה בעבודות אלה

לסיכום, היתרונות החזותיים והשימושיים של מעקה הזכוכית הופכים אותו לבחירה הנכונה והיפה ביותר לכל בניין