הדרכים לסגור מרפסת: סוככי בד, קירות זכוכית, תריסים או בטון

סגירה אנכית של מרפסת מגדילה עבורנו את שטח הדירה אותו אפשר לנצל בכל ימות השנה (הן בחורף והן בקיץ באמצעות חימום או מיזוג) והופכת אותה למוגנת יותר מפני לכלוך ואבק. את השטח הסגור שנוצר אפשר לנצל לצרכים רבים ושונים: חדר אירוח, חדר עבודה נוסף, הגדלת הסלון וכך הלאה.

האופציות הפופולריות מהקל אל הכבד:

סוככי מסך

סוכך מסך ("נופלת") או סוכך נגלל הוא אופציה פשוטה, חסכונית, יעילה וחדשנית לסגירת מרפסת ללא בניה. סוככי מסך חשמליים מאפשרים שליטה מלאה במידת הפתיחה: מפתיחה מלאה דרך פתיחה חלקית ועד סגירה מלאה. סוככי הבד מאפשרים חדירה של אויר ואור אל חלל המרפסת. הבדים הפופולארים  לסוככי מסך הם שמשונית ודראלון. בד השמשונית מספק הגנה מושלמת בחורף מפני מים וגשמים, ואילו בד דראלון עם רשת (מסוג Reflect Air) מתאים יותר לימי הקיץ מכיוון שהוא מעניק הצללה ומסוגל להוריד את הטמפרטורה בתוך החדר במספר מעלות תוך כדי חדירת אור חלקית אל המרפסת.

השימוש בבד לסגירת מרפסות, מקנה את החופש לבחור צבע, דוגמא או גרפיקה בהתאמה אישית. במרפסות פתוחות מקובל לשלב סוככי מסך ורטיקלים עם סוככי אלומיניום כדוגמת פרגולות סנטק לסגירה עילית. קיימים סוככי מסך עם או ללא קסטה מובנית. בסוככים עם קסטה, הבד נגלל אליה וכך מתאפשרת פתיחה מלאה של הסוכך.

סגירת מרפסת באמצעות תריסים

כולנו מכירים את הדירות משנות השבעים והשמונים עם המרפסות הגדולות והתריסים. סגירת מרפסת בעזרת תריסים היא פופולארית, פשוטה לביצוע ואינה דורשת לרוב היתרים מיוחדים מן העירייה (היא אינה משנה את חזית הבניין). מדובר בפתרון פרקטי למי ששיקולי עיצוב לא משחקים אצלו תפקיד.

מעקה חוץ מזכוכית למרפסת בעיצוב איטלקי

סגירת מרפסת בזכוכית

ולמי שכן בענייני עיצוב: סגירת מרפסת בפרופילים מאלומיניום או מעקות זכוכית יכולה להפוך כל מרפסת למרפסת שמש בה אפשר ליהנות מהמראה בחוץ מבלי להיצלות מהחום. האלומיניום הוא חומר גלם חזק ביותר ועדיין קל יחסית, כך שניתן להשתמש בו למגוון גדול מאוד של צרכים והוא מספק פתרון מיידי ולא יקר למשימה זו.

בסגירת אלומיניום עם זכוכית, אפשרויות העיצוב הן כמעט אינסופית. לדוגמה, אפשר ליצור דלת נפרדת למרפסת או דלתות הזזה מזכוכית, אפשר להחליט שהפרופילים יהיו דמויי עץ וכך להעניק למרפסת מראה כפרי, אפשר שהסגירה תהיה חלקית (באמצעות עמודי תמיכה ופרגולה) ועוד. חשוב להדגיש כי רצוי שהזכוכית לסגירת המרפסת תהיה מסוג טריפלקס או זכוכית בידודית המסננת רעש. אפשר גם להוסיף רשת נגד יתושים, תריסים חשמליים או לבחור בחלונות בלגים, הכל כיד הדמיון הטובה עליכם.

סגירת מרפסת בבטון

זוהי למעשה סגירה מלאה של המרפסת שהופכת אותה לחדר נוסף לכל דבר ועניין, אך בדרך כלל לא בוחרים בפיתרון זה מכיוון שהוא יקר יותר, ומגביל את שטח החזית ממנה אפשר לראות את הנוף בחוץ. כמו כן, מדובר בבניה נוספת הדורשת אישורי עירייה.