סוגיית ריהוט הגן – אלומיניום, זכוכית, נירוסטה?

ארצנו הקטנה ידועה כבעלת מזג אוויר נוח למדי במרבית ימות השנה, כזה שמאפשר ליהנות מישיבה ובילוי ממושך בגינת הבית, אם עם בני משפחה או אם יחד עם אורחים שונים.

קיימת נטייה להתייחס באופן רציני לרהיטים, ממש בדומה ריהוט הפנים שלנו – הכוונה היא להקפדה על איכות חומרי הגלם, שמהם מיוצרים רהיטי הגן, כך שיהיו עמידים בפני תנאי מזג האוויר בארץ, הכוללים הרבה חום ולחות, כך שיחזיקו מעמד לשנים מבלי שיתבלו מהר. בנוסף כדאי כי ברוב המקרים השלד של רהיטי הגן, יהיה בנוי מאלומיניום, שהוא חומר עמיד בפני חלודה ומחזיק מעמד לשנים אך האפשרויות השונות בהחלט רבות כפי שתכף נציג.

ריהוט לגינה ולגן נחשב בימנו לאחד האלמנטים החשובים להשלמת המראה הכללי של הבית, היות והגינה, היא ההמשך הטבעי לסלון ולכן רבים נוטים להשקיע כיום ברכישה של רהיטים לגינה ולגן בהתאמה אישית, בהתאם לעיצוב הסלון ושאר חלקי הבית הגדולים. כאשר אנו מדברים על ריהוט גן, נציין כי הכוונה היא לרהיטים דוגמת למערכת ישיבה יוקרתית ונוחה, נדנדות, ספסלים, כורסאות, מיטות שיזוף ועוד.

מגוון אפשרויות בלתי נגמר

העיצובים השונים ומגוון האפשרויות שניתן למצוא בעולם ריהוט הגן, באים לידי ביטוי בעיקר באמצעות חומרי הגלם האיכותיים, גימור הרהיטים, שילוב של שיתוף הפעולה, בין אדריכלים ומעצבי הפנים וכן בין מעצבי הגינות. שיתוף פעולה זה, בין כל הגורמים המוזכרים, יגרום לתוצאות מרהיבות ועיצוב מדהים של גינת הבית. כמובן, שישנם אלמנטים נוספים שישפיעו על המראה הכללי של הגינה, כגון: דקים, דשא סינתטי, פסלים, מפלים, אבני מדרך, צמחייה יפה ועוד. אלמנט עיצובי מרהיב ושימושי לא פחות הנו בניית מעקות זכוכית לבריכה בגינה ובחצר. מלבד ההגנה בפני החלקות לבריכה של פעוטות או בע"ח, מעקה זכוכית מהווה מעין מחיצה בין הבריכה לשאר מתחם הגינה ועם זאת שומר על הנוף העיצובי של הגינה. הזכוכית השקופה צריכה להיות באיכות טובה בכשי שתהיה בעלת עמידות מרבית ותשמר לאורך השנים. מעקות זכוכית לבריכה הפכו נפוצות מאוד בשנים האחרונות מכיוון שבנוסף לכך שהן שומרות על הבטיחות באזור הבריכה הן לא גורעות מהיופי העיצובי בגינה ומקנות יוקרה וייחודיות לכל המתחם.

מעקות זכוכית לבריכה עם דופן אקריליק מכופף
מעקות זכוכית לבריכה

השוק המציע ריהוט גן, הינו שוק תחרותי מאוד, מה שגורם להרבה לקוחות, להיות מורווחים מתחרות זו. היום, כבר ניתן למצוא רהיטי גן איכותיים, במחירים שעשויים להיות סבירים לכל כיס. ניתן למצוא, רהיטי גן בהמון חנויות ואולמות תצוגה המציעים ריהוט זה, כגון רשתות ידועות העובדות עם המותגים המובילים בארץ ובעולם. כדאי, כי תקבלו אחריות על ריהוט הגן שתרכשו, מה שיבטיח לכם רכישה בטוחה במקום מוכר. שווה בהחלט, לבצע סקר מחירים ולהשוות בין פרטי הריהוט השונים המיועדים לגינה או למרפסת.

איכות ותחזוקה

הבחירה בריהוט גן יוקרתי ואיכותי תלויה גם ברמת וקלות התחזוקה. יש כאלה שיעדיפו לרכוש ריהוט גן העשוי מראטן, עם ריפודים מרשימים ויוקרתיים או רהיטי נירוסטה בשילוב זכוכית שתמיד נראים מרשימים ויפים לעין ולא בהכרח ברהיטי עץ בהם יש צורך ברוב המקרים להשקיע בתחזוקה שוטף. מי שמעוניין בריהוט עץ עמיד ושתהיה בו תחזוקה מינימלית, כדאי כי ירכוש ריהוט גן, העשוי מעץ הטיק, הידוע כחומר הגלם החזק ביותר, מבין סוגי העצים הקיימים בשוק שמהם מיוצרים רהיטי הגן.

גם התאמת הריהוט לאלמנטים השונים בגן, הינו שיקול חשוב, כגון יצירת הרמוניה מושלמת. מי שיש לו פרגולה מעץ בגינתו, יוכל להתאים ריהוט שיהיה מתאים וייצור הרמוניה יחד עם הפרגולה וכו' – מדובר בעולם מיוחד של ריהוט, כמעט ללא גבולות, הכל על מנת שתוכלו ליצור עבורכם את גינת החלומות שתמיד רציתם.