עופר שבירו מסביר על מראות מעוצבות

חלקנו אוהבים מאוד להתבונן במראה ועושים זאת בכל הזדמנות, אחרים מתלהבים פחות מלהסתכל על עצמם ומעדיפים להתחמק ממפגשים עם מראות – אבל על דבר אחד כולם מסכימים: מראות מעוצבות מוסיפות חן ויופי לכל מקום בו הן נמצאות. לדברי עופר שבירו, שמנהל את החברה המובילה בארץ למוצרי זכוכית, "שבירו זכוכיות בע"מ 55", ביחד עם אחיו יאיר, מראה מעוצבת היא אחד הפריטים המבוקשים ביותר מתוך המגוון הרחב של המוצרים שמציעה החברה, וגם אחד התחומים שבהם הכי כיף לחדש ולהתחדש.

מצלוחיות עם נוזל ועד זכוכיות מחומרים מתקדמים

מאז ומתמיד ניסינו להבין איך אנחנו נראים, מסביר עופר שבירו ולראייה ישנם ממצאים ארכיאולוגיים בדמות משטחי זכוכית געשית שגילם כ- 8,000 שנה וששימשו את אבות אבותינו כמראות, ולמעשה עוד לפני כן מילאו בני האדם צלחות כהות בנוזל זה או אחר על מנת שפניהם וגופם ישתקפו בו.

המראות המוכרות לנו הגיחו לאוויר העולם במאה ה- 19, ומי שאחראי להן הוא כימאי גרמני בשם פון ליביג, וכיום הן מיוצרות מחומרים מתקדמים המבטיחים צלילות מלאה ועמידות מרשימה.

על חשיבותה של המראה למין האנושי ניתן ללמוד מאינספור ההתייחסויות אליה בתרבות, מזו המככבת ב"שלגיה", דרך "מבעד למראה" של לואיס קרול ו"ראי בתוך ראי" של מיכאל אנדה, וכלה בראי של ינפתא המופיע בספר הראשון בסדרת הארי פוטר ואשר מציג לכל המתבונן בו את המשאלה העמוקה ביותר שלו.

איך הפכו המראות לחפצי נוי בפני עצמן?

לאורך כל ההיסטוריה מראות היוו פריט נוי ולא רק חפץ שימושי המאפשר לאדם לדעת בדיוק איך הוא נראה, אולם בשנים האחרונות המגמה הזו התעצמה מאוד – לנוכח התגברות המודעות לחשיבותה של האסתטיקה מבחינת איכות החיים שלנו. את עופר שבירו המגמה הזו משמחת מאוד, שכן הרבה יותר מאתגר ומעניין להציע ללקוחות מראות מעוצבות ולא "סתם" זכוכית שבה הם יכולים להשתקף.

מראות מעוצבות
מראות מעוצבות

מדי שנה צצים עוד ועוד עיצובים חדשים למראות מעוצבות, בין אם כאלה בהשראת מראות קלאסיות שהיו בבתי האצילים לפני מאות שנים ובין אם כאלה מודרניות להפליא ובעלות לוק היי טקי משהו. האתגר הגדול, מסביר עופר שבירו, הוא ליצור מראה יפהפייה – אבל כזו שלא גונבת יותר מדי פוקוס ועדיין שומרת על ייעודה המקורי, שכן מראה מוגזמת עלולה להרתיע את האדם מלהתבונן בה ובסופו של דבר הוא ימאס בה.

אילו מראות מעוצבות מומלצות לכל חדר?

בימינו ניתן למצוא מראות מעוצבות במספר מקומות בבית: בחדר האמבטיה, כמובן, במרחב הכללי (לרוב בסמוך לדלת הבית, כך שנוכל לוודא בצאתנו שאנחנו נראים במיטבנו) ובחדרי השינה (הן של המבוגרים והן של הילדים). בחדר השינה, בלא מעט בתים, המראה היא חלק מארון קיר, מעוצב גם הוא, בין אם בצידה הפנימי של הדלת ובין אם כצד החיצוני של הדלת ובמקרים אלה בדרך כלל "מסתפקים" בזכוכית איכותית המשתלבת היטב בארון ואין צורך בקישוטים ותוספות.

סוג יפה במיוחד של מראות מעוצבות בימינו עליו ממליץ עופר שבירו הוא מראות שייעודן העיקרי הוא קישוט, ובפרט כאלה בעלי צורות בלתי שגרתיות המוסיפות עניין לחדר. דוגמא אחת לכך היא מראה המורכבת ממספר מעוינים קטנים היוצרים מעוין גדול, אופציה אחרת היא פסיפס עגול וגם מראה המורכבת מקוביות רנדומליות היא קישוט מלהיב שמתאים בעיקר לסלון או על קיר ליד שולחן אוכל גדול על מנת שכל מה שמונח על השולחן ישתקף בשלל צורות וייצור אווירה מרתקת. רהיט אחר באותו סגנון הוא ארונית שמצופה זכוכית שנראית כאילו היא שבורה אם כי מדובר כמובן בפיסות זכוכית שהורכבו במחשבה תחילה לכדי פאזל מרהיב עין.