עיצוב ואווירה: פינות אוכל מזכוכית

חומרי הגלם העכשוויים לצד אפשרויות הייצור המתקדמות מאפשרות לנו להשיג עיצובים מרהיבים לבית. ואכן, בבתים רבים ניתן לגלות כי העיצוב והסגנון של הבית הם ייחודיים ובעלי קו בולט ולא שגרתי. האווירה לא שגרתית ובני הבית חשים את הייחודיות של העיצוב הביתי שלהם.

זכוכית לשירותכם בעיצוב הבית

אחד מחומרי הגלם הייחודיים שבכוחו להוסיף ממד מיוחד ומראה מרשים במיוחד הוא הזכוכית. אמנם מדובר על חומר גלם ישן ומוכר לכולנו, אך אם בעבר הוא שימש את מרביתנו רק עבור כלי מטבח כמו כוסות, צלחות וקערות, ואילו רק בבתי עשירים נעשה בזכוכית שימוש למטרות עיצוב הבית וריהוט, הרי כיום כל אחד מאתנו יכול לבחור לעצב את ביתו ולשלב רהיטים יוקרתיים משולבים בזכוכית. רהיטים אלו תורמים המון לעיצוב ומשדרגים את המראה ואת האווירה.

מה הזכוכית תורמת?

יש מספר ערכים ויתרונות שהזכוכית מכניסה אתה לבית. וכאשר מדובר על פינת אוכל הרי יש לזכוכית יתרונות בולטים. ואלו הן הסיבות לכך שבבתים רבים ניתן לגלות כי פינת אוכל עשויה מזכוכית:

  • מראה – לזכוכית יש מראה מיוחד. המרקם החלק והמבריק מכניסים אתם נימה של יוקרה למקום. כאשר בוחרים להציב פינת אוכל מזכוכית במטבח או בסלון הרהיט הזה תורם למקום אווירה של יוקרה.
  • חום – על השולחן של פינת האוכל נגיש בין היתר מאכלים חמים. כאשר מניחים צלחת מהבילה על השולחן חשוב לוודא כי הטופ של השולחן מסוגל להתמודד עם החום הזה. עץ לדוגמה, הוא חומר גלם שלא יכול להיות חשוף לחום בלי להינזק. ואילו הזכוכית שבה משתמשים לבניית פינות האוכל לא ניזוקה מהחום.
  • פרקטיקה – לכל חומר גלם יש התנהגות אחרת מול לכלוך וכתמים. יש חומרים שסופגים לכלוך לעומת חומרים שהכתמים לא נספגים בהם. הזכוכית נחשבת לחומר גלם מעולה בעניין זה, כיוון שהיא לא סופגת את הלכלוך ואת הכתמים. וכאשר אוכל נוזל על השולחן קל לנקות אותו ולהסיר את הכתמים.

שילוב של חומרים שונים

בייצור רהיטים מזכוכית ניתן לשלב חומרי גלם נוספים, השילוב של חומרי גלם אלו מאפשרים לעצב רהיטי יוקרה בגימור מיוחד ובמראה נהדר. למשל, כיום יש דרישה עבור ייצור פינות אוכל מעץ בשילוב זכוכית, השילוב הזה יוצר תוצאה נהדרת במראה של פינת האוכל. השילוב מביא לתוצאה המבטאת חמימות לצד יוקרה, מראה מרשים שתורם המון לבית שלכם.

עגול או מלבני

בהזמנת השולחן יש לתת את הדעת גם לעניין הצורה שלו. ניתן למצוא כיום שולחנות במגוון צורות כאשר המבנה הרווח והפופולארי הוא מלבני, אך גם דגמים עגולים באים לידי שימוש במקומות רבים. יש לשים לב שלכל מבנה יש יתרונות משלו ומאפיינים ייחודיים לו. לדוגמה, השולחן המלבני הוא אמנם קלאסי, אבל לא תמיד הוא מתאים למקום, יש חדרים קטנים בהם נכון יותר להעמיד דווקא עגול, כמו כן במידה ואתם מעוניינים לעצב חדר באווירה נעימה וזורמת יותר תחפשו כיצד להימנע מלהכניס זוויות לחדר, ואז יהיה נכון לבחור שולחן עגול. כמו כן השולחן העגול נחשב לנוח בהיותו מאפשר לכם לשבת יחד סמוכים זה לזה עם אפשרות גישה נוחה למרכזו.

בחירה מותאמת ומוצלחת

כדי להשיג את התוצאה המושלמת יש לחור בתבונה את הרהיט, לוודא התאמה למקום בו הוא יוצב תוך התחשבות ביתר הרהיטים והפריטים שנמצאים במקום. כיוון שהתאמה מוצלחת חותרת להשיג הרמוניה מושלמת שמשלבת בתוכה את כל המכלול. זו הדרך הנכונה לעצב את הבית ואת פינת האוכל בנימה מיוחדת ונאה שתמצא חן בעיניכם ותרשים גם את כל מי שנכנס לבקר.