איך לעצב זכוכית במטבח?

אחד המקומות המיוחדים בבית הוא ללא ספק המטבח. המטבח הנו מקום בו נהיים יצירתיים בשעת בישול, בו מתאספים עבור ארוחה משותפת ואליו צריך להיות נעים להיכנס על מנת להכין כוס קפה, או לקחת פרי מהמקרר. על כן רק ראוי להשקיע מחשבה בעיצוב המטבח, וזאת על מנת שעיצובו המושקע יתמוך בעיצוב הכללי של הבית, ולפני ואחרי הכול על מנת שיהיה נעים לשהות בו. לצד מגוון האופציות השונות, טוב להכיר את חומר הזכוכית, חומר שבשנים האחרונות מצא את דרכו גם אל לב המטבח, ואם עושים בו שימוש מושכל, ניתן לא רק לקחת את העיצוב למחוזות חדשים, אלא גם ניתן להקל את מלאכת הניקיון והתחזוקה במטבח.

חיפוי ארונות

על כן אם נשאלת השאלה איך לעצב זכוכית לצורך מטבח? נציין שיש מספר דרכים על מנת לעשות זאת נכונה. ראשית יש לבחון את אופי המטבח הקיים- אם מבחינת גודל ומקומות אחסון, ואם מבחינת צבעוניות ותחימת משטחים. כך למשל אם מוצאים שהמטבח קטן, מומלץ לשקול לחפות את דלתות הארונות העליונים בלוחות זכוכית, וזאת על מנת להגדיל מבחינה תחושתית את המקום ולהימנע מתחושת עומס, וזאת כי בכוחה של הזכוכית ליצור אשליה של חלל יותר גודל.

תוספת יחידת אחסון

לא פעם לאחר שהמטבח גמור, מבחינים שאין מספיק מקומות אחסון. על כן במקרים שכאלו מומלץ לשקול להוסיף יחידת ויטרינה מזכוכית, ולא להזמין עוד יחידת אחסון מאותו ליין קיים. משחק שכזה בין חומרים וסגנונות ובין מראה שקוף לאטום, עשוי לייצר תוצאה מיוחדת, מושכת ואיכותית, כך שמצד אחד זוכים במקום אחסון נוסף ומצד שני מצליחים לאוורר את העיצוב הקיים- להעניק לו טוויסט מעניין ואף אופנתי.

חיפוי קירות המטבח

למרות שהמטבח הפך בשנים האחרונות גם להיות מקום אירוח, עדיין אין לשכוח שגם מבשלים ומטגנים בו, ועל כן יש להתחשב בשיקולי ניקיון פרקטיים. לפי כך נציין שבחירה של חיפוי זכוכית לקיר המטבח שעשוי ממשטח זכוכית מאפשר לא רק להעניק למטבח מראה מודרני, אלגנטי ויוקרתי, אלא גם מאפשר לתחזק את ניקיון המטבח ביתר קלות, ולו כי משטח זכוכית איכותי אינו סופג כתמים, ובנוסף גם עמיד בפני שריטות וחתכים.

עבודת זכוכית של חיפוי קיר עם הדפס

הדפסים אישיים

אנשים שמבקשים לייצר חלוקת חלל מבלי להרים קירות, ישמחו לגלות שע"י חיפוי הקיר ע"י זכוכית מודפסת, הם יכולים לספר ללא מילים היכן מתחיל ונגמר החלק שמיועד לבישולים, והיכן מתחיל ונגמר החלק שמיועד עבור ישיבה סביב שולחן האוכל. כל היופי שע"י הדפסה אישית על גבי זכוכית ניתן ליצור אמירה ייחודית, ניתן להתאים את העיצוב לסגנון שנכון לכם וניתן לדעת שלא תמצאו זכוכית שכזו בשום מקום אחר. בנוסף תמיד ניתן לשקול לייצר עניין על גבי הקירות ע"י תליית מסגרות מזכוכית, ואף לייצר ריהוט משלים מזכוכית בהזמנה אישית. מכאן שזכוכית אמנם מגיעה שקופה, אך יכולה להוסיף המון צבע ועצמה לכל מטבח.