עיצוב מקלחון מא ועד ת

חדר האמבטיה בבית של כולנו, הפך כבר מזמן למתחם כיפי ומהנה. הנוחות בחדר זה חשוב לנו מאוד ועל כן גם במהלך השנים האחרונות, ניתן לראות שהרבה אנשים מוציאים את האמבטיות המסורתיות ובמקומן מתקינים מקלחון.

היופי במקלחון הוא שאיננו תופס מקום בחדר האמבטיה וכמו כן הוא מאוד פרקטי ואסתטי ומוסיף רבות לעיצוב החדר.

המקלחונים המוצעים כיום, נחלקים לשני סוגים בהם: הדגמים הסטנדרטיים שגודלם מגיע עד 1 מטר ומותקנים בהם ראש מקלחת ורצפת אריחים או אגנית לניקוז המים ויש את הדגמים המפוארים יותר הנקראים גם מקלחוני פינוק שמגיעים עד לשטח של 2 מטר ומלבד הטוש הם גם כוללים פאנל עם מתזים, מחולל אדים ליצירת סאונה רטובה וכמו כן יש להם חלל מיוחד להתנגבות ולתליית החלוק.

עיצוב מקלחונים עכשווים

המקלחונים העכשוויים מגיעים עם עיצוב מיוחד ומשגע והם עשויים מזכוכית מחוסמת, כזאת שבעובי של 4 או 6 מ"מ (הדבר מונע כל סיכוי להתנפצות). ניתן גם לבחור את הגימור הסופי של הזכוכית, שיכול להיות שקוף לגמרי, שקוף למחצה, אטום או בשילוב דקורציות – הכל בהתאם לבחירה הסופית של הלקוח או הלקוחות. פרופיל החיבור של המקלחון עשוי אלומיניום איכותי בצבע לבן או ניקל כסף. התאמת צבע הפרופיל תהיה בהתאם לצבעים של שאר האלמנטים בחדר האמבטיה.

מבחינת האגנית של המקלחון, זאת תהיה עשויה מחרס, קוורץ או חומר פלסטי אחר. היא תהיה בצבע לבן או פרגמון. בזכות האגנית, המים יכולים להתנקז בצורה היעילה והטובה יותר.
לגבי צורת המקלחון, תוכלו לבחור לא רק את הצורה המרובעת המסורתית (כלומר ריבוע וקווים ישרים), אלא יש גם צורות אחרות וכך ניתן לראות מקלחונים עם גימור מעגלי, ספירלי ואפילו משולש.

מתחם פינוקים בתוך המקלחון

אם כבר הזכרנו פינוקים, אז דעו לכם שיש מקלחונים הנקראים מקלחוני עיסוי. למה הכוונה? מדובר על מקלחון קומפקטי, חסכוני במים וכזה המאפשר שלל פינוקים ממש כמו סאונה, מסאז', תוספת של תאורה, מוסיקה או שמנים ארומטיים. אם בחרתם להתקין מקלחון עיסוי, דעו שהוא כולל מתזי קיר עם זרמי מים. אותם הזרמים מגיעים מפאנלים צדדים המותקנים בצורה אנכית למקלחון וכך יוצרים "ראש גשם" וכמו כן יש זרמים אחוריים המקנים תחושה של "מפל" רגוע. מעבר לכך, המקלחונים המפנקים כוללים גם יחידת עיסוי לכפות הרגליים, תכניות הפעלה שונות למצבי תאורה שונים, מערכת שמע מתקדמת ועוד. חתיכת פינוק, אין ספק.

טיפים לבחירת המקלחון המתאים

עליכם להגיע לחנות עם מידות מדויקות ככל האפשר לגבי המקום בו יותקן המקלחון.

אם אתם רוצים מקלחון עם מתזים נסתרים (שיש להטמיע אותם בקיר), אז עליכם לבדוק לגבי בעלי מקצוע מתאימים המתמחים בסוג עבודה זה.
אם אתם לא רוצים לוותר על האמבטיה שלכם, דעו שתוכלו להתקין מקלחון פינוק מעליה. לשם כך, יש להתקין על הקיר פאנל מיוחד עם מתזים, להתקין מחיצות זכוכית סביב חצי מהאמבטיה ולדאוג שאכן יש לכם מספיק נקודות אינסטלציה וחשמל.