ללכת על בטוח: פתרונות החלקה לאמבטיה

חדר הרחצה הוא היכל הרוגע והפינוקים האולטימטיבי של סביבת המגורים. המקום לתפוס שלווה בסופו של יום עמוס וגדוש אירועים, להתנקות ולהתרענן לקראת המשך היום או לקראת המחר.

הבעיה היא שעם כל היתרונות שיש בחדר הרחצה, הרי שהוא אחד המקומות המועדים לפורענות.
על פי נתונים, אנשים נפצעים באמבטיה יותר מכל מקום אחר בבית. הסיבות לכך הן רבות וקשורות גם בטביעה אך בעיקר בהחלקה.
המים הזורמים עלולים לגלוש החוצה מהאמבטיה או מהמקלחון ולהרטיב את הרצפה וליצור משטח חלקלק במיוחד שהופך לאזור סכנה משמעותי.

החלקה באמבטיה יכולה להסתכם במקרה הטוב, במכה כואבת ובמקרה הרע, בשברים הרסניים. במיוחד כאשר מדובר באוכלוסייה רגישה כמו ילדים או אנשים מבוגרים. אלה פחות שולטים בגמישות ובתנועות הגוף שלהם, במיוחד אם אינם תחת השגחה צמודה.

מקלחון מעוצב לאמבטיה

אז מה עושים וכיצד מונעים תאונות בחדר הרחצה?

כאן נכנסים לתמונה פתרונות החלקה ייעודיים לאמבטיה. אמצעי מניעה הממזערים את הפוטנציאל לפגיעה ויוצרים נחיתה רכה בסביבה הרטובה. לפניכם מספר אמצעים מומלצים נגד החלקה ששווה לאמץ וליישם בחדרי רחצה ביתיים.

שטיחי אנטי החלקה

אחד הפתרונות הנפוצים שמהווים גם פריט דקורטיבי בפני עצמו הוא שטיח נגד החלקה. הכוונה היא לשטיח פלסטיק בעל טקסטורת של פסים שמונעת החלקה כאשר השטיח למעשה נצמד לרצפת אמבטיות באמצעות ואקום. יש גם מדבקות גומי דקורטיביות אפילו בדמויות מיוחדות לאמבטיות של ילדים, שניתן להדביק בקלות ובכל סגנון מבוקש שמונעות החלקה. רוב השטיחים הללו עשויים מחומר בשם PVC או ויניל, סוג מסוים של גומי מוקצף וקיימים גם שטיחים שהמטרה שלהם היא למנוע הצטברות של נוזלים – כלומר הם סופחים וסופגים נוזלים באמבטיה וכך יוצרים משטח יבש יותר.

הכל מתחיל באחיזה

ניתן להוסיף למקלחון או לאמבטיה מאחזי יד קבועים או מתקפלים, שמאפשרים עמידה בטוחה, ישיבה או קימה בצורה נוחה וזהירה במיוחד. לרוב מאחזים אלה עשויים מנירוסטה והם מעוצבים להפליא כך שהם גם מהווים אלמנט ויזואלי מעוצב לחדר הרחצה ויעילים מאוד, כיוון שהם מאפשרים אחיזה נוחה וידידותית ומעניקים את התמיכה המבוקשת. גם אם הרגליים מחליקות ומאבדות שליטה, הרי שהאחיזה ביד במאחז עצמו עשויה למנוע החלקה.

הסרט שעושה הבדל גדול

פתרון שימושי במיוחד הנו סרט אנטי סליפ נגד החלקה באמבטיה. היתרון של סרט זה הוא שהוא בעל מרקם נעים למדרך ברגליים יחפות, הוא למעשה כולל צד הנדבק לאמבטיה שניתן בקלות לקילוף וצד שמהווה שכבת מגן. הוא מתאים ליישום על מגוון משטחי אמבטיה כמו פיברגלאס ופורצלן, קל לניקוי תוך שימוש בסחבה בלבד. אפשר למצוא אותו במגוון גדלים ולהתאים לגודל האמבטיה. חשוב לבחור סרט אנטי סליפ שעומד בתקנים המחמירים ביותר.

ציפוי מונע

ניתן כמובן לשדרג את האמבטיה כשלעצמה באמצעות ציפוי ייחודי נגד החלקה. יש ציפוי קבוע שלמעשה עשוי ממרקם מחוספס יותר אך בלי שמורגש ועדיין נעים למדרך ברגליים יחפות, אך עשוי לצמצם את הסיכוי להחלקה וגם לחדש את מראה האמבטיה בתהליך שאינו דורש פירוק או החלפת האמבטיה כולה. כמו כן, קיימים ספריי שבפעולת הריסוס יכולים ליצור מעין שכבת מגן לאמבטיה ביישום פשוט ומהיר, המתבצע לרוב על ידי איש מקצוע בתחום. הספריי יוצר שכבת הגנה שקופה שאינה נראית לעין המתייבשת לרוב תוך 48 שעות ואטימות הציפוי מעניק את הכיסוי המבוקש נגד החלקה.

אל תחכו חלילה לנפילה הראשונה או לפציעה באמבטיה. חשוב להקדים תרופה למכה על ידי מציאת הפתרונות המתאימים כמו סרטי אנטי סליפ או ציפוי לאמבטיה על מנת לייצר חוויית רחצה נעימה בסביבה בטוחה בבית.