פתרונות קירוי והצללה לכניסה לבית סוככים וגגוני זכוכית

ישנם שני פתרונות קירוי והצללה עיקריים לכניסה לבית : סוככים מסוגים שונים וגגונים מזכוכית.

סוככים

קיימים סוככים רבים ושונים לכניסה לבית – סוככים קבועים, סוככי מרקיזה, סוככים מתקפלים (סוככי זרועות)  וסוככי חלון.

סוככים קבועים : אלו הם סוככים שלא מותקנים בהם זרועות ולכן הם לא מסוגלים להתקפל והזווית שלהם היא קבועה. היתרון המרכזי שלהם הוא שאפשר לייצר אותם במגוון של צורות שונות כגון סוכך ישר זווית, סוכך בצורת פגודה, סוכך בצורת קשת וכך הלאה, מה שמוסיף ויוצר גיוון אל חזית הכניסה לבית.

סוככי זרועות – אלו הם סוככים עצמאיים (כלומר, סוככים שלא דורשים תמיכה מן הרצפה) שניתן לשלוט במידת הפתיחה והסגירה שלהם באמצעות הזרועות המותקנות בהם. (מנגנון הפתיחה יכול להיות חשמלי או ידני)

 סוככי מרקיזה : אלו הם סוככים בצורת רבע מעגל אשר ניתנים לקיפול בכמה מצבים קבועים בזכות הזרועות המרכיבות את השלד שלו. רדיוס הסוכך אמנם מוגבל לרדיוס המעגל, אך ברוב המקרים אין צורך בבניית יציאה מיוחדת עבור דלתות כניסה לבית.

סוכך חלון : זהו סוכך זרועות מיוחד שבו הזרועות ממוקמות בצדי הסוכך ובתוכן קפיצים, כך שהסוכך נפתח ונסגר בצורה קשתית. תכונה זו מאפשרת לסוכך להצל מפני קרני שמש המגיעות בצורה חזיתית. למרות שמו, סוכך החלון מתאים גם לכניסה לבית.

כשבוחרים בד עבור הסוכך שמספק פתרון הצללה הטוב ביותר, הרי שמדובר בבד הדראלון שמתוכנן במיוחד למזג האוויר הישראלי בקיץ ומסוגל להוריד את הטמפרטורה באזור עליו הוא מצל בכמה מעלות.

 כל הסוככים הינם עמידים במיוחד ויכולים להחזיק מעמד במשך עשרות שנים אם הם מותקנים בצורה נכונה ומקצועית.

גגון זכוכית של שבירו זכוכיות בע''מ
גגון זכוכית של שבירו זכוכיות בע"מ

גגונים מזכוכית

גגוני זכוכית חסינה הם פתרון נוסף עבור קירוי והצללת רחבת הכניסה לבית היוצרת צל על העומדים מתחתיהם ומקלות על עומס החום בתקופת הקיץ. היתרון המרכזי שלהם הוא בכך שקרני השמש חודרות מבעד לזכוכית ויוצרות מראה במיוחד במינו עקב השבירה שלהן. כמו כן, הן מגנות על העומדים מתחתם מפני קרינת ה – UV.

ניתן לבחור גגון זכוכית במגוון של עיצובים וצורות, עם פרופילים שונים או בלי (זכוכית חלקה) ובצבעים שונים (למשל, חלבי או שקוף). בנוסף לכך, בעזרת טכנולוגיות מיוחדות אפשר אפילו להדפיס על גבי הזכוכית עצמה.

הזכוכית המשמשת לייצור גגוני זכוכית היא זכוכית טריפלקס מחוסמת כפולה ואת התליה עצמה מבצעים באמצעות שלל אלמנטים עיצובים כגון מוטות נירוסטה, בטון או עץ. כך נשמרת הבטיחות של דיירי הבית והאורחים באופן מקסימאלי.

בשל העמידות המרובה של הגגונים מזכוכית, בדרך כלל קיימת אחריות של לפחות עשר שנים והטיפול בזכוכית הוא מינימאלי וכולל בעיקרו צביעה של המסגרת החיצונית אם ישנה כזו וניקוי הזכוכית עצמה מאבק.

בסופו של דבר, הן סוככים והם גגונים מזכוכית יספקו פתרון קירוי והצללה ראוי למזג האוויר הישראלי, והבחירה באיזה פתרון לבחור היא בעיקר עיצובית ודקורטיבית.