שלבים לעיצוב המטבח המושלם – מבחירת הסגנון ועד החומרים

אם סיימתם את התכנון האדריכלי של הבית, קבעתם את מיקום המטבח בחלל, עכשיו נשאר החלק הכיפי והמעניין – עיצוב המטבח. אל תתפשרו ואל תחסכו בכל הקשור לעיצוב.

בחירת סגנון העיצוב

כך תוכלו לצור לכם מטבח שתהנו להשתמש בו והכי חשוב – שיחזיק לאורך זמן. אז מה עושים ואיך ממשיכים לתהליך העיצוב? קיימים לא מעט סגנונות עיצוב. שלושת הסגנונות הבולטים הם הסגנון הכפרי, המודרני ופרובנס. אם אתם לא ממש מבינים בנושא, חשוב מאוד שתיקחו אתכם מעצב או מעצבת פנים. הם ישמחו לעשות לכם קצת סדר בבלגן וגם יתאימו לכם את הסגנון הכי נכון עבורכם.

ננסה לפרט בקצרה על כל סגנון, כך שיהיה לכם קצת מושג בעניינים הללו:

סגנון מודרני

מדובר על סגנון חדשני, המתאפיין בקווים נקיים. החומרים הבולטים בו הם נירוסטה, אלומיניום, זכוכית ועוד. בסגנון זה, ניתן גם לשלב טכנולוגיות שונות כמו קולט אדים היוצא ממשטח העבודה, טלוויזיה ומקרר יינות. מעבר לכך, ניתן גם להתקין חיפוי זכוכית שיהיה מתחת לארונות המטבח ויוסיף יופי לעיצוב המטבח. חיפוי זה מחליף את ההתעסקות עם התחזוקה של הקרמיקה המותקנת מתחת לארונות המטבח, שכן נוטה להצטבר בה לכלוך, שומן ואדים וכך נוצרת בעיה של אסתטיקה במטבח. עם חיפוי זכוכית, אין מה לדאוג שכן לא יצטבר לכלוך וגם אם כן, כל שיש לעשות הוא להעביר מטלית לחה על החיפוי הזה והוא כמו חדש. קיימים היום, מגוון של סגנונות ועיצובים של חיפויי זכוכית למטבח. כל שיש לכם לעשות הוא לבחור את החיפוי המתאים עבורכם.

 

חיפוי זכוכית למטבח עם הדפסה בסגנון מודרני: לחצו כאן לצפייה בעוד דוגמאות

הדפסה כל זכוכית במטבח עם עץ שחור ופרחים אדומים של שבירו זכוכיות בע''מ

 

סגנון פרובנס

אפשר להגיד שסגנון זה הוא שילוב של הסגנון הכפרי והמודרני, כלומר הוא מעניק חמימות ומצד שני גם מודרני וחדשני. הוא משלב נגיעות משני הסגנונות שתוארו לעיל. החומרים שבעיקר מזוהים איתו הם עץ, גרניט ואבן.
חומרים מהם עשוי המטבח

בחרו בקפידה את החומרים מהם המטבח שלכם יהיה עשוי. אם תבחרו חומרים איכותיים, תקבלו מטבח כפרי, עמיד לאורך שנים, בעל נראות מרשימה ומטבח ייחודי לכל דבר. אם תרצו להוזיל עלויות, תוכלו גם כן לבדוק כל מיני אופציות. לדוגמה, במידה ויש לכם בדירה מטבח עם ארונות שעשויים מחומרים איכותיים אבל אתם לא אוהבים את העיצוב והצבע שלהם, תוכלו לשקול אופציה של חיפוי פורמייקה. קיימים מגוון של חיפויים, במחירים נגישים ומצוינים לכל אחד.

סגנון כפרי

הוא שואב את העיצוב מאזורים כפריים באירופה. למה הכוונה? העיצוב שלו יוצר תחושה חמימה, כפרית ונעימה. בסגנון זה, משתמשים בחומרים כמו עץ טבעי בשילוב עם ברזל. הסגנון מתאפיין בעיטורים, תבליטים ושקעים. הנמצאים בעיקר על חזיתות ארונות המטבח. בסגנון זה, תוכלו גם לשלב פרזול מודרני וחדשני. כמו למשל, ברזים למטבח בסגנונות ייחודים ובצבעים עם גוונים של זהב.

שורה תחתונה
אל תחסכו בעיצוב המטבח. אם אתם רואים שאין ברשותכם תקציב, כדאי שתשקלו לעצב את המטבח כאשר יהיה ברשותכם התקציב המתאים. אבל אם יש ברשותכם תקציב, נצלו אותו וכך תצרו את המטבח המושלם. שיהיה בהצלחה!