שערוך תקלות אינסטלציה במקלחת על ידי אינסטלטור

כדי לוודא שהבית שלנו לא סובל מבעיית אינסטלציה כלשהי, אנחנו צריכים אינסטלטור מוסמך שיבצע בדיקה יסודית. לא מספיק שאנחנו נבצע איתור רטיבות על ידי בחינת הקירות או איתור נזילות מים בבחינה פשוטה של צינורות חיצוניים של הבית.

רק אינסטלטור יכול לומר לנו, ולפעמים גם להראות לנו, אם הכל כשורה או אם משהו לא תקין. לא לחינם אינסטלטור למד באופן מקצועי את מקצוע האינסטלציה. ההסמכה שהוא עבר, היא זאת שהעניקה לו את היתרון שיש להם עלינו- ידע בבדיקה מערכות המים של הבית וידע בתיקון כל בעיה שאולי יש להן. על כן, חשוב שלא ננסה לתקן את מערכות המים לבד. אולי נוכל לבדוק לבד את הדברים, אבל גם אם לא מצאנו בעיה, אין זה אומר שהיא איננה, ולכן תמיד צריך להזמין בעלי מקצוע כדי לקבל חוות דעת מהימנה.

מקלחונים

איתור רטיבות ונזילות מים

איתור רטיבות והן איתור נזילות מים הם לא דברים פשוטים, גם אם נדמה לרבים מאתנו שזה המצב. אומנם קל להבחין בסימני רטיבות על הקירות שמעידים על נזילות מים, אבל היות ואנחנו לא אינסטלטור מקצועי ומנוסה, לא נוכל לדעת בוודאות אם הרטיבות נוצרה בגלל בעיה באיטום של הבית או בעיה במערכות המים. כאמור, אינסטלטורים יכולים להגיד לנו בדיוק איזו בעיה יש לבית שלנו, מבחינת מערכות הבית והאיטום. אם יש להם מכשירים מסוימים, הם יוכלו אף להראות לנו את הבעיה. למשל, במידה ויש נזילה של מים מאחד הצינורות, נוכל לראות את הנזילה ואת התפשטות המים בו בזמן שהיא מתרחשת, תלוי באילו מכשירים האינסטלטור משתמש.

לדוגמא, במקרים רבים בזמן שמתקינים מקלחון, המתקין קודח חורים בקרמיקה כדי לתפוס את הפרופיל של המקלחון ואינו מייחס חשיבות לחורים האלה שנראים תמימים אבל יכולים להוות בעיית רטיבות חמורה שתגרום לרטיבות בצידו השני של הקיר, להצטברות עובש והתקלפות הצבע. לכן מתקין מקלחונים מקצועי יודע שעליו לאטום את החורים בצורה הרמטית כדי למנוע בעיית רטיבות בעתיד.

תפקידו של האינסטלטור הוא מעבר לבדיקה של הבית, אלא גם תיקון שלו, ואת הדרך לתיקון הבעיה הם צריכים להסביר לנו. אם יש יותר מדרך אחת לתיקון הבעיה, הם צריכים להסביר לנו על כל אחת ואחת מהן ולהשאיר לנו את הבחירה באחת מהן. למשל, במקרה של איתור רטיבות כתוצאה מאיטום לקוי, האינסטלטורים יוכלו להציע כמה דרכים לשיפור האיטום, כאשר ההבדל בין כל שיטה הוא בחומרים איתם אוטמים את הבית. ובמקרה של איתור נזילות מים מצינורות פנימיים או חיצוניים, נוכל להחליט איזה צינורות אנחנו רוצים. במקרים מסוימים, אם מדובר בצינור שאינו מרכזי, נוכל לבחור בין צינור אלסטי לבין צינור מתכתי.

מכאן ניתן לראות כי בנוסף לכל, על אינסטלטורים להבהיר לנו על החסרונות והיתרונות של כל שיטה, וכמובן שגם על המחיר שכל אחת מהן תעלה לנו. ולסיכום, הבדיקה והתיקון הם על גבם של האינסטלטורים, אבל הבחירה איך לעשות את הדברים נשארת בידינו.