איך בוחרים תמונות ומסגרות לתמונות על פי עופר שבירו ?

אם בעבר הקירות בדירות שלנו עוטרו במבחר מצומצם במיוחד של תמונות – רפרודוקציות של הילד הבוכה, מפלים נוטפי קיטש, שקיעות חסרות ייחוד וכו' – הרי שעם השנים, ועם המודעות ההולכת וגוברת לאסתטיקה ולתרומתה הנכבדה לאיכות חיינו, כיום ברוב הבתים אליהם תיכנסו ימתינו לכם על הקירות תמונות מרתקות במיוחד שמעשירות כל חדר וכל מרחב. לא רק מגוון התמונות ואיכותן עלו פלאים: גם המסגרות לתמונות בימינו הן מוצר משובח יותר ובפרט אלה של "שבירו" המשלבות יופי ועמידות לאורך שנים. על פי דבריו של עופר שבירו תמצאו ב"שבירו" דבר חשוב לא פחות ממסגרות לתמונות העשויות מחומרים מובחרים ועל כן יחזיקו מעמד לאורך שנים רבות, והוא ידע מקצועי יקר ערך שיסייע לכם להתאים את המסגרת לתמונה ובכך ליצור סינרגיה מושלמת. חשוב לדעת: מסגרות לתמונות תורמות לא פחות מהתמונות עצמן ליופיו של הסלון שלכם, חדר השינה, פינת האוכל או חדרי הילדים, וכמובן שגם במשרדים המשקיעים ביצירת אווירה עבודה נעימה רצוי לא לחסוך כסף כשמדובר במסגרת, שכן גם התמונה היפה ביותר בעולם, כשמקיפים אותה במסגרת זולה ולא מתאימה – משדרת זלזול וחוסר טעם, ולא רק שאינה משיגה את המטרה אלא אף מרחיקה אותנו ממנה כפי שקובע עופר שבירו.

שלב ראשון: בחירת תמונות

על מנת לבחור את התמונות המתאימות ביותר למרחב שבו הן יוצבו יש להקפיד על כלל פשוט ובסיסי: סוף מעשה במחשבה תחילה. הדרך הטובה ביותר היא להתבונן בקירות אותם אנו רוצים לעטר בתמונות חדשות, להביט סביבם, ולנסות להבין איזה אופי אנחנו רוצים להקנות למרחב ומה האווירה המתאימה מבחינתנו. למשל, סלון שמתאפיין ברהיטי עור "כבדים" בצבעים כהים עלול לשדר נוקשות ועגמומיות, כך שכדאי להציב בו תמונות ומסגרות לתמונות בשלל גוונים ובפרט כאלה בהירים, אדומים, כתומים וכו'. אם בחדר השינה, לעומת זאת, רוצים אווירה פסטורלית ונינוחה, מוטב לבחור תמונות רגועות הן מבחינת הצבע והן מבחינת התוכן, כשגם המסגרת תהיה סולידית.
עופר שבירו טוען כי פרמטר חשוב נוסף הוא גודל התמונה או התמונות: על מנת שהקירות לא יהיו עמוסים יתר על המידה וייצרו גירוי מופרז לעיניים אבל גם לא דלילים מדי (תמונה קטנה עלולה להיבלע בתוך מרחב ענקי וכלל לא להיות מורגשת) רצוי למדוד את הקירות כדי לדעת בדיוק מה גודל התמונה או התמונות הרצוי. במרחב גדול רצוי למקם תמונה אחת גדולה על קיר שאין בו חלון, ועל הקירות האחרים כמה תמונות קטנות שמתחברות זו לזו מבחינת הצבעים והתוכן. חשוב לקחת בחשבון גם את המסגרות לתמונות שתופסות גם הן כמה סנטימטרים מכל צד. לצד המרכיבים הטכניים (גוונים, גודל מסגרות לתמונות), יש, כמובן, לבחור בקפידה גם את תוכן התמונה ולמעשה זהו הדבר הראשון שמושך את העין. מוטב לא לנהור אחרי טרנדים, שמטבעם הם זמניים, אלא לדבוק בטעם האישי שלכם ובמה שמבטא את האישיות שלכם בצורה המיטבית.

מראה מרחפת - הדפסה דיגיטלית

שלב שני (ולא פחות חשוב): בחירת מסגרות לתמונות

לכאורה מסגרות לתמונות פחות חשובות מהתמונות עצמן – אבל רק לכאורה.
המסגרות מסייעת למשוך את תשומת הלב אל התמונות התלויות על הקירות, כך שגם בני הבית וגם האורחים המגיעים אליו יוכלו ליהנות מיופיין. הן תוחמות את התמונות ובכך מבליטות אותן, ועל כן חשוב שתשרור הרמוניה נעימה לעין ולא קונטרסט מעצבן.
עופר שבירו מדגיש שכשם שתמונות נהנות ממנעד רחב של צבעים וסגנונות, כך גם המסגרות: יש כאלה בסגנון ארט דקו, אחרות הן בארוקיות באופיין ויש גם מודרניות יותר. תמונות עזות מבע ישמחו למסגרות סולידיות יחסית ואילו במקרים אחרים מתאימות דווקא מסגרות עבות ורבות רושם. רכישת מסגרות לתמונות ב"שבירו" מבטיחה היצע רחב במיוחד של מסגרות איכותיות ומציאת המסגרת המתאימה ביותר לכל תמונה ולכל חדר.